Czym charakteryzują się etykiety przyklejane na przesyłki?
Rozwijający się prężnie handel internetowy powoduje zwiększenie ilości wysyłanych paczek. Obecnie coraz więcej ludzi, zamiast odwiedzać sklepy stacjonarne, woli niezbędne przedmioty kupić online. Przygotowując przesyłkę, sprzedawcy muszą ją odpowiednio zapakować. Wytrzymały karton, zabezpieczenie zawartości i odpowiednia naklejka. Czym cechują się etykiety umieszczane na przesyłkach?
Czym są etykiety wysyłkowe?
Etykieta wysyłkowa to niewielkich rozmiarów dokument umieszczany na paczce przed jej wysłaniem. Informuje pracowników na poszczególnych etapach logistycznych, jaki rodzaj towaru znajduje się wewnątrz. Oprócz tego zawiera dane adresowe, numer przesyłki, datę i wagę. Dzięki takim komunikatom paczka może dotrzeć do odbiorcy w nienaruszonym stanie i na czas. Maksymalne uproszczenie treści na etykiecie wysyłkowej pozwala na sprawne zarządzanie paczkami podczas automatycznej identyfikacji w handlu i logistyce. Jest to możliwe dzięki umieszczeniu na małej naklejce niezbędnych kodów kreskowych, generowanych przez sprzedawcę. Takie rozwiązanie to skuteczny sposób na realizowanie skutecznych dostaw, a także monitorowanie paczki w trakcie jej drogi do odbiorcy.
Cechy etykiet wysyłkowych
Puste etykiety samoprzylepne mogą być umieszczone na arkuszu lub na rolce. W przypadku sprzedaży wysyłkowej znacznie lepiej sprawdza się druga z wymienionych opcji. Dzięki temu sprzedawcy mogą w wygodny sposób nadrukowywać niezbędne informacje przed wysyłką. Wybierając naklejki wysyłkowe, należy zwrócić szczególną uwagę na ich format. Producenci etykiet, jak np. JMR Etykiety, oferują swoim klientom szeroki wybór wykrojników. Dzięki temu metki mogą powstać w dowolnym formacie, dostosowanym do potrzeb danego sprzedawcy. Duże znaczenie ma trwałość i wytrzymałość materiału wykorzystanego do produkcji etykiet wysyłkowych. Od jakości zastosowanych tworzyw zależy późniejsza funkcjonalność naklejek oraz ich skuteczność. Odpowiednio mocny klej powinien zapewniać solidne mocowanie do paczki, dzięki czemu przesyłka dotrze do odbiorcy szybko i w nienaruszonym stanie. Zależnie od wyboru klientów naklejki mogą być papierowe, foliowe, akrylowe lub winylowe. Rodzaj użytego do produkcji materiału warto dostosować do wielkości i kształtu wysyłanych najczęściej paczek.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana