Artykuł sponsorowany

Gdzie warto umówić spotkanie z potencjalnymi kontrahentami?

Gdzie warto umówić spotkanie z potencjalnymi kontrahentami?

Spotkanie z potencjalnymi kontrahentami to nieodłączny element prowadzenia biznesu. Ich przebieg ma zasadniczy wpływ na funkcjonowanie i rozwój firmy, dlatego bardzo ważne jest, by odpowiednio je przygotować. Chodzi nie tylko o kwestie merytoryczne, ale również dobór odpowiedniego miejsca i całą oprawę. Gdzie warto umówić spotkanie z potencjalnym kontrahentem?

W jakim miejscu zorganizować spotkanie z potencjalnymi kontrahentami?

Zwłaszcza pierwsza rozmowa z potencjalnym kontrahentem ma ogromne znaczenie. Nie bez powodu mówi się, że trudno zatrzeć pierwsze wrażenie, a może ono zaważyć na dalszej współpracy. To, w jakie miejsce zaprosisz swojego gościa biznesowego, z pewnością będzie miało wpływ na jego samopoczucie oraz na przebieg rozmowy.

Być może pomyślisz sobie, że najlepiej byłoby zorganizować spotkanie we własnej firmie, w sali konferencyjnej. Jest tam wygodnie, cały niezbędny sprzęt masz pod ręką, a do tego nie musisz tracić czasu na przejazdy i środków na specjalne ugoszczenie kontrahenta. Rzeczywiście takie rozwiązanie ma wiele plusów, ale trudno je uznać za gościnny gest, który pokazuje, że cenisz swojego rozmówcę i chcesz dać mu coś od siebie. Sala konferencyjna nie ułatwia też budowania swobodnej, przyjacielskiej atmosfery. Właśnie dlatego często lepiej jest zorganizować spotkanie w sprawdzonej restauracji. Może to być na przykład Villa Karpacz ulokowana w urokliwej okolicy i słynąca ze smacznej kuchni.

Na co uważać?

Kiedy wybierasz restaurację albo kawiarnię, do której zaprosisz swoich gości, weź pod uwagę kilka spraw:

  • niech nie będzie zbyt ekstrawagancka i droga – Twoim celem nie powinno być popisywanie się, co więcej spotkanie w takim miejscu trudno będzie wliczyć w koszty;

  • sprawdź, czy serwują tam dania, które mogą jeść też weganie, wegetarianie lub osoby z nietolerancjami pokarmowymi – to szczególnie ważne, kiedy nie zna się jeszcze swoich gości.

Pamiętaj, żeby wcześniej samemu odwiedzić lokal, w którym ma się odbyć spotkanie z potencjalnymi kontrahentami i zarezerwować miejsca, w których będziesz mieć nieco prywatności i dobre oświetlenie.

Najważniejsze zasady spotkania biznesowego

Wybór odpowiedniego miejsca na spotkanie biznesowe ma ogromne znaczenie, ale równie ważne jest dobre przygotowanie merytoryczne. Kiedy Twoi goście się pojawią, powinieneś przywitać ich i poświęcić nieco czasu na krótką, nieformalną rozmowę (np. o pogodzie, o tym, czy bez problemu  dotarli na miejsce itp.). Potem kiedy już przyjdzie czas na rozmowę biznesową, przedstaw ofertę w konkretny sposób, podkreślając korzyści.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.