Artykuł sponsorowany

Jak poprawnie nakładać farby przemysłowe, aby były trwałe?

Jak poprawnie nakładać farby przemysłowe, aby były trwałe?

Na rynku dostępnych jest wiele odmian farb. Jednym z takich rodzajów są farby przemysłowe. Ich głównym przeznaczeniem jest ochrona powierzchni przed działaniem różnych czynników zewnętrznych. Oprócz konstrukcji stalowych, sprzętu budowlanego i rolniczego, maluje się nimi także zbiorniki i kontenery. Jakie są rodzaje i zastosowania farb przemysłowych? Szczegóły w artykule.

Charakterystyka farb przemysłowych

Podstawową funkcją farb przemysłowych jest ochrona powierzchni przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, wilgocią lub ekstremalnymi temperaturami. Nakłada się je na powierzchnie takie jak:

  • metal,

  • drewno,

  • podłogi.

Ochrona przed korozją to jedno z najważniejszych zadań. Produkty poliuretanowe, epoksydowe czy antykorozyjne to trzy podstawowe kategorie farb przemysłowych, które można znaleźć w ofercie Hurtowni farb Animir w Poznaniu. Jakie są ich najważniejsze cechy? Odpowiadając na to pytanie, należy zaznaczyć, że właściwości farb przemysłowych zależą od ich postaci – sypkiej lub ciekłej. Pierwsze to farby, które są nakładane na różne powierzchnie, metodą elektrostatyczną lub przez zanurzanie w złożu fluidalnym. Występują w postaci sypkiego proszku. Drugie zaś mogą być stosowane praktycznie bez ograniczeń.

Zasady używania farb przemysłowych

Przed zastosowaniem specjalistycznych farb przemysłowych musisz dokładnie oczyścić powierzchnię, którą będziesz malować. Zaniedbanie tego etapu jest poważnym błędem, który może psuć estetykę i powodować odpryski farby. Następnie, tuż przed malowaniem, należy połączyć ze sobą dwa składniki płynu, na przykład żywicę i utwardzacz. Przyłóż się do tego zadania; preparat powinien być jednolity i pozbawiony grudek. Teraz wymagane jest pozostawienie farby na pół godziny. W tym czasie ujednolici się i uzyska odpowiednią konsystencję. Pamiętaj, aby zawsze przestrzegać zaleceń producenta. Należy uważnie przeczytać instrukcję na opakowaniu farby przemysłowej, ponieważ zawiera ona wszystkie niezbędne informacje. Na przykład wskazana jest liczba warstw farby, które należy nałożyć, aby uzyskać najlepszy wynik. Ceny farb przemysłowych różnią się w zależności od producenta, rodzaju użytej żywicy oraz wielkości opakowania. Warto wiedzieć, że koszt 10 litrów tej farby to średnio 500 zł.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.