Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o odpowiednią logistykę zamówień, prowadząc sklep internetowy?

Jak zadbać o odpowiednią logistykę zamówień, prowadząc sklep internetowy?

Logistyka w sklepie internetowym ściśle łączy się z zarządzaniem i dystrybucją dóbr. Odpowiednia realizacja tego procesu wymaga od sprzedawcy wyboru sposobu dostarczenia towaru klientowi oraz kanałów dystrybucji. W jaki sposób usprawnić proces magazynowania, pakowania i wysyłki, aby klienci otrzymywali na czas właściwe zamówienia? Czy warto korzystać z usług specjalistów?

System dystrybucji towarów w sklepie internetowym ma kilka sfer funkcjonowania:

  • przestrzenną, czyli lokalizację podmiotów systemu oraz przepływ strumieni dóbr;

  • informacyjną, polegającą na przepływie informacji pomiędzy systemami ogniw uczestniczących w systemie;

  • organizacyjną, w której następuje organizacja procesów, czynności zachodzących w systemie (planowania, magazynowania, transportu itp.)

  • finansową tzn. wszelkiego rodzaju przepływy finansowe pomiędzy podmiotami systemu dystrybucji.

 

Odpowiednie współdziałanie wszystkich z wyżej wymienionych stref nowoczesnej logistyki e-commerce pozwala na skuteczne funkcjonowanie procesu dystrybucji, co w konsekwencji oznacza efektywne dostarczenie dóbr ze strefy produkcji i sprzedaży do finalnego odbiorcy produktów. Zastosowanie określonych instrumentów i podjęcie odpowiednich działań pozwala na spełnienie oczekiwań klientów, którzy są podstawowym generatorem zysków przedsiębiorstwa.

Centra dystrybucyjne i magazynowe: pomysł na efektywną obsługę zamówień

Obecnie bardzo często zauważa się zjawisko wykorzystywania centrów dystrybucji czy centrów logistycznych jako podmiotów kanałów dystrybucyjnych. Skorzystanie z usług firmy zajmującej się kompleksową obsługą magazynu, pakowaniem i wysyłką skraca czas obsługi zamówień i likwiduje problemy logistyczne. Przykładowo magazyn popularnego dystrybutora e-commerce Flex LS mieści się w Błoniu koło Warszawy, co umożliwia mu sprawne działanie na obszarze całej Polski. Dzięki odpowiedniej lokalizacji następuje optymalizacja kosztów. Łączenie jednostkowych ładunków różnych klientów, odpowiedni dobór transportu oraz przede wszystkim trasy to wszystko wpływa na usprawnienie zadań transportowych. Z kolei lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej przyczynia się do zmniejszenia kosztów stałych w całkowitych kosztach zapasów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.