Artykuł sponsorowany

Jak zoptymalizować koszty zakupu energii?

Jak zoptymalizować koszty zakupu energii?

Optymalizacja kosztów zakupu energii to proces, który w związku ze wzrostem cen energii wdraża większość przedsiębiorstw z różnych branży przemysłu, a także jednostek samorządu terytorialnego, m.in. gminy. Istnieje kilka sposobów na obniżenie kosztów energii. Jak można to osiągnąć i dlaczego tak ważne jest wdrażanie zmian w gospodarowaniu energią elektryczną?

Dlaczego konieczne jest optymalizowanie kosztów zakupu energii?

W większości przedsiębiorstw koszt zakupu energii stale rośnie nie tylko z powodu wzrostu jej cen, ale też z innych przyczyn. Rośnie również zapotrzebowanie na energię elektryczną, ze względu na rosnącą ilość maszyn i urządzeń wymagających energii. Razem z rozwojem gospodarczym i technologicznym, popyt na energię będzie stale rosnąć, dlatego tak ważne jest stałe analizowanie jego zużycia i wdrażaniem rozwiązań pozwalających na ograniczenie kosztów.

W jaki sposób firmy mogą optymalizować koszty zakupu energii?

Przedsiębiorstwa mogą obniżyć koszty zakupu energii przez zmniejszenie zużycia prądu. Sposobem na to jest m.in. optymalizacja procesów technologicznych. Można wykonać ją poprzez korzystanie z energooszczędnych maszyn i oświetlenia. Inna możliwość to inwestycja we własne źródła energii, np. w panele fotowoltaiczne. Alternatywnym rozwiązaniem jest zmiana grupy taryfowej energii, tzn. korzystanie z najbardziej energochłonnych urządzeń w godzinach, w których zakup energii jest tańszy. Nie tylko firmy poszukują sposobów na optymalizację kosztów zakupu energii. Zajmują się tym również gminy, na które nałożony jest obowiązek planowania energetycznego.

Czym jest planowanie energetyczne?

Planowanie energetyczne to obowiązek gmin, nałożony na nie przez prawo energetyczne. Mają one szereg obowiązków planistycznych obejmujących przygotowanie dokumentacji dotyczącej zaopatrzenia w energię przez okres przynajmniej 15 lat. W opracowaniu planu, gminy mogą korzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, np. Nowa Energia Doradcy Energetyczni sp.j. z Katowic. Przygotowany projekt musi zawierać m.in. informacje o przewidywanym zapotrzebowaniu na energię i nośnikach energetycznych, inwestycjach w przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie energii oraz możliwości dotyczące wdrożenia środków poprawy efektywności energetycznej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.