Artykuł sponsorowany

Jakie warunki musi spełnić dostawca warzyw do supermarketów?

Jakie warunki musi spełnić dostawca warzyw do supermarketów?

Wokół jakości warzyw w supermarkecie narosło wiele fałszywych mitów. Niegdyś większość konsumentów podchodziła do nich z ostrożnością, nie dowierzając zapewnieniom o dobrej jakości. Całkiem niesłusznie, bo warzywa z supermarketu nie ustępują tym zakupionym u rolnika, a czasami nawet okazują się lepsze. Wszystko to jest efektem restrykcyjnych norm i przepisów związanych z dostarczaniem płodów rolnych do sklepów.

Skąd się biorą warzywa w supermarkecie?

Dostawcami warzyw w supermarkecie są hurtownie, które z kolei biorą towar od dostawców krajowych i zagranicznych. Większość warzyw pochodzi zazwyczaj z rodzimej, rolniczej produkcji. Owoce egzotyczne są importowane przez hurtownie zza granicy.

Rodzimi rolnicy sprzedający warzywa do hurtowni, takich jak PLON, nawożą swoje uprawy, z wyjątkiem bio lub ekologicznych. U tych samych osób zaopatrują się właściciele warzywniaków oraz straganów na targu. Dlatego też nie można mówić o rażących dysproporcjach w jakości u różnych sprzedawców.

Niektórzy zaopatrują się w warzywa bezpośrednio u rolnika, jednak w takim przypadku mają tylko słowne zapewnienie producenta o sposobie uprawy i nawożenia. Natomiast produkcja rolna przeznaczona do sprzedaży w supermarketach objęta jest szczegółową kontrolą na wszystkich etapach dystrybucji.

Dlatego też przy zakupie warzyw w jakimkolwiek miejscu należy się wykazać odpowiednią dozą rozsądku. Warto większą uwagę zwrócić na świeżość produktów i sposób ich przechowywania.

Jakie są warunki przyjęcia warzyw postawione dostawcy?

Warunki dla dostawców warzyw są bardzo szczegółowe i restrykcyjne. Poprzeczka jest postawiona wysoko. Przede wszystkim odbiorcy muszą być znane warunki, w jakich odbywa się produkcja rolna. Wszystko jest kontrolowane już na wczesnym etapie.

Supermarkety kupują warzywa od producentów, którzy dokładnie trzymają się wymogów jakościowych. Niektórzy rolnicy sami wybierają sposób uprawy oraz nawożenia, jednak musi on być zgodny z jasno określonymi przepisami i zasadami.

Duże supermarkety mają wdrożony system kontroli jakości, w którego działaniach uczestniczy Państwowa Inspekcja Sanitarna. Tym systemem nie zawsze objęte są małe sklepy. Dlatego też wymagania jakościowe wobec producenta są wysokie.

Dostawca warzyw do supermarketu powinien też zapewnić swoim towarom odpowiedni sposób transportu i pakowania. Cały proces transportu musi trwać jak najkrócej, bo to bezpośrednio przekłada się na świeżość, a tym samym jakość warzyw.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.