Kiedy warto zrobić audyt przedsiębiorstwa?
Audyt przedsiębiorstwa dla wielu właścicieli firm wiąże się z dużym stresem, gdyż obnaża on wszelkie występujące w nim nieprawidłowości. Muszą oni jednak zrozumieć, że jest on szansą na polepszenie funkcjonowania ich organizacji i zapewnia wiele ważnych informacji ułatwiających podejmowanie decyzji zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Kiedy warto wobec tego przeprowadzić audyt przedsiębiorstwa?
Przed dokonaniem znaczących transakcji oraz inwestycji
Duże transakcje oraz inwestycje mogą być zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla organizacji. Dlatego też to właśnie przed ich zrealizowaniem warto zdecydować się na audyt przedsiębiorstwa. Dzięki niemu można będzie bowiem przede wszystkim o wiele skuteczniej oszacować wszelkie konsekwencje danego działania. Jego wyniku umożliwią także wdrożenie właściwych rozwiązań, które będą miały na celu na przykład ochronę prawną majątku przedsiębiorstwa, przed skutkami transakcji czy inwestycji.
Gdy przedsiębiorstwo zbliża się do niewypłacalności
Kolejną z sytuacji w przypadku której warto zdecydować się na audyt przedsiębiorstwa, który w Warszawie może przeprowadzić Kancelaria Ekonomiczno-Prawna Doradca jest moment, w którym firma nieuchronnie zbliża się do niewypłacalności. W takim przypadku przeprowadzony audyt pozwoli obiektywnie ocenić jej sytuację finansową, dostarczając na jej temat wielu istotnych informacji. Dodatkowo ułatwi on także znalezienie optymalnych rozwiązań restrukturyzacyjnych, które po ich wdrożeniu uchroni przedsiębiorstwo przed bankructwem.
Gdy realizacja przyjętej strategii przedsiębiorstwa nie idzie zgodnie z planem
Wiele przedsiębiorstw pomimo jasno wytyczonej strategii działania nie funkcjonuje zgodnie z założeniami. W tym przypadku rozwiązaniem tego problemu mogą również przynieść informacje jakie zapewnia audyt operacyjny. Opiera się on bowiem na analizie dokumentów, wewnętrznych procedur oraz procesów zachodzących w firmie, a także sporządzeniu analizy SWOT. Dzięki temu gwarantuje możliwość znalezienia źródła niepowodzeń przedsiębiorstwa. Dodatkowo pozwala on także na wprowadzenie na tej podstawie odpowiednich usprawnień, które zagwarantują skuteczne i efektywne realizowanie strategii przedsiębiorstwa. Tym samym umacniając jego pozycję wśród konkurencji na rynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana