Artykuł sponsorowany

Kredyt jako forma finansowania przedsiębiorstwa

Kredyt jako forma finansowania przedsiębiorstwa

Płynność finansowa jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania działalności gospodarczej. Dlatego wiele firm, szczególnie na początku, decyduje się na finansowanie przedsiębiorstwa za pomocą kredytu. Co warto podkreślić, możliwości jest kilka. Firma może zdecydować się nie tylko na kredyt (obrotowy lub inwestycyjny), ale również leasing lub faktoring. Przedstawiamy najpopularniejsze rozwiązania kredytowe dla przedsiębiorstw.

Kredyt dla firm

Kredyty dla firm to szeroka oferta produktowa, jednak najczęściej wybierane przed przedsiębiorców są kredyty obrotowe i inwestycyjne. Kredyt obrotowy jest przeznaczony do sfinansowania bieżących wydatków. Dzięki elastyczności można dopasować go do potrzeb firmy, np. korzystać w taki sposób jak z limitu w koncie. Udzielany jest zazwyczaj na krótki okres, choć możliwe jest jego przedłużenie.

Drugą, najczęściej wybieraną formą finansowania przedsiębiorstwa, jest kredyt inwestycyjny. Spłata kredytu jest wówczas zabezpieczona przedmiotem inwestycji. Taki kredyt jest udzielany na dłuższy okres, jednak wymagane jest posiadanie wkładu własnego. To, które rozwiązanie będzie najlepsze, zależy od różnych czynników, dlatego Biuro Księgowe Liczydło z Warszawy oferuje pomoc w zakresie doradztwa kredytowego dla firm.

Leasing

Popularnym rozwiązaniem kredytowym jest również leasing. Jest to forma finansowania przedsiębiorstwa przypominająca dzierżawę. Firma otrzymuje rzecz do użytkowania przez określony czas i zobowiązuje się do korzystania z niej zgodnie z warunkami umowy. Leasing dotyczy najczęściej samochodów, jednak w ten sposób można sfinansować także maszyny produkcyjne, komputery, a nawet meble biurowe. Jest to rozwiązanie korzystne o tyle, że firma leasingująca może udzielić pomocy kredytowej także wtedy, kiedy przedsiębiorstwo funkcjonuje krótko na rynku lub nie może pochwalić się doskonałą zdolnością kredytową.

Faktoring

Krótkoterminową formą finansowania działalności jest również faktoring. Polega na wykupieniu nieprzeterminowanych wierzytelności od firm, które stosują odroczone terminy płatności. Faktoring pozwala na uzyskanie dodatkowego finansowania, a także poprawę płynności finansowej. Jednocześnie nie jest wymagana zdolność kredytowa, co ma szczególne znaczenie dla firm, które nie mogą starać się o kredyt lub leasing. Warto jedynie pamiętać, że w przeciwieństwie do dwóch wymienionych wyżej form finansowania, faktoring jest umową nienazwaną, dlatego wobec tej procedury stosuje się przepisy kodeksu cywilnego oraz kodeksu spółek handlowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.