Kryteria wyboru zakładu pogrzebowego
Pogrzeb najbliższej osoby jest traumatycznym wydarzeniem. Bliscy zmarłej osoby, pogrążeni w smutku i żałobie, muszą zająć się pochówkiem. Dobry zakład pogrzebowy dba o swoich klientów i potrafi zapewnić empatyczną obsługę. Czym jeszcze powinna charakteryzować się taka firma? Czy przy wyborze należy sugerować się tylko ceną?
Jak wybrać dobry zakład pogrzebowy?
Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru dobrej firmy pogrzebowej jest dogodna lokalizacja oraz przystępna cena za usługi. Zakłady pogrzebowe znajdują się zazwyczaj bardzo blisko cmentarzy, katedr, większych kościołów. Żałobnicy najczęściej decydują się na usługi przedsiębiorstwa lokalnego, które może poszczycić się dobrym kontaktem z okolicznym proboszczem, zarządem cmentarza, obsługą prosektorium oraz doskonałą znajomością różnych zakątków docelowego cmentarza.
Profesjonalne zakłady pogrzebowe są zwykle dostępne całodobowo, dzięki czemu można zwrócić się do nich o każdej porze (nawet późno w nocy). Pracownicy firmy pogrzebowej zjawią się i zbiorą zmarłego do chłodni w krótkim czasie. Dobre przedsiębiorstwo powinno także świadczyć usługi transportu zwłok. Pracownicy pomagają także w realizowaniu wszelkich formalności z pogrzebem czy odbiorem ciała z innego miasta, kraju.
Sprawdzonym i polecanym zakładem pogrzebowym jest Dom Pogrzebowy Szadkowski, świadczący usługi na terenie województwa mazowieckiego.
Transparentność usług
Niektóre zakłady pogrzebowe stosują niestosowne triki marketingowe, np. pociągają dodatkową, niezaplanowaną, dużą opłatę za oprawę muzyczną, kwiaty, karawanę. Usługi firmy powinny być transparentne. Żałobnicy muszą wiedzieć już na samym początku, jaką cenę za pogrzeb mogą ponieść i czy zasiłek pogrzebowy wystarczy na zorganizowanie pogrzebu. Wiele zależy od ich osobistych upodobań, np. wyboru droższej trumny, dodatkowych usług kamieniarskich.
Dobra firma pogrzebowa zajmie się organizacją pogrzebu w sposób kompleksowy, uwzględniając również formalności (np. wykupienie miejsca na pochówek, wypełnienie wniosku o zasiłek pogrzebowy, odbiór aktu zgonu). Nowoczesne zakłady pogrzebowe nie boją się oryginalnych rozwiązań, np. elektrycznej windy, spuszczającej trumnę do grobu, dodatków wizualnych.
Kultura osobista pracowników
Zakład pogrzebowy musi zapewnić profesjonalną, kulturalną, empatyczną obsługę. Pracownicy muszą pamiętać, że mają do czynienia z żałobnikami, którzy opłakują najbliższe osoby. Wszelkie zagrywki marketingowe, niewłaściwa postawa i niekulturalne zachowanie nie wchodzą w grę. Obsługa zakładu pogrzebowego musi okazać klientom współczucie, wsparcie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana