Artykuł sponsorowany

O czym należy pamiętać wykonując wygłuszanie hal przemysłowych

O czym należy pamiętać wykonując wygłuszanie hal przemysłowych

Poziomy hałasu w obiektach i środowisku są ograniczane dopuszczalnymi normami akustycznymi. To istotne nie tylko ze względu na obowiązujące przepisy, ale także na zdrowie i komfort ludzi. Planując wygłuszenie zakładu przemysłowego zaleca się wykonać wcześniej analizę akustyczną i inwentaryzację źródeł emisji hałasu, aby oszacować wymagany poziom wygłuszenia. W artykule piszemy więcej na ten temat. 

Na czym polega analiza akustyczna i inwentaryzacja emisji hałasu?

Analizy akustyczne i inwentaryzacje źródeł emisji hałasu są zalecane w przypadku zakładów i hal przemysłowych, szczególnie przed przystąpieniem do procesu wygłuszania tych obiektów. Usługi tego typu uwzględniają identyfikację źródeł emisji hałasu po to, aby w konsekwencji zapewnić kompleksową strategię jego ograniczania. Analizy akustyczne umożliwiają:

  • określenie wielkości emisji hałasu,

  • lokalizację źródeł emisji hałasu,

  • ustalenie wpływu danego źródła na sumaryczny poziom hałasu w konkretnym punkcie.

Dzięki uzyskanym wyżej informacjom można następnie odpowiednio dostosować wymagany stopień wygłuszenia w budynku przemysłowym. 

Zalety 

Wśród najistotniejszych korzyści związanych z wykonywaniem analiz akustycznych zakładów przemysłowych można wymienić m.in.:

  • badanie przyczyn problemów z dźwiękiem,

  • wynik widoczny w czasie rzeczywistym,

  • automatyczne generowanie raportów,

  • możliwość rejestrowania dźwięków i obrazów podczas pomiaru,

  • szeroki zakres częstotliwości,

  • identyfikację źródeł hałasu przemysłowego.

Pomiary wykonywane są zgodnie z obowiązującymi normami i za pomocą nowoczesnego sprzętu pomiarowego. 

Komu zlecić wykonanie analizy akustycznej i inwentaryzacji?

Usługi związane z pomiarami i analizami akustycznymi wymagają dysponowania zaawansowanym sprzętem oraz specjalistyczną wiedzą na temat prawidłowego przeprowadzania takich badań. Tego typu czynności najlepiej zlecać doświadczonym firmom zajmującym się badaniami środowiskowymi. Przykładem jest EKOLAB - laboratorium badań środowiskowych z siedzibą w Kobylnicy. Przedsiębiorstwo specjalizuje się również w pomiarach substancji chemicznych i pomiarach środowiska.  

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.