Artykuł sponsorowany

Sezon niski a wysoki. Czym się różnią i jak wpływają na ceny w hotelach?

Sezon niski a wysoki. Czym się różnią i jak wpływają na ceny w hotelach?

Sezonowość jest w branży hotelarskiej cechą charakterystyczną. Powoduje zmiany w ruchu turystycznym z uwagi na fakt, iż w pewnych okresach do danego obiektu przyjeżdża więcej gości, w innych znacznie mniej. Zmiany takie mogą wynikać przede wszystkim z pory roku, warunków atmosferycznych, czynników przyrodniczych, a także lokalnych walorów turystycznych. Sprawdź, czym są sezon niski i wysoki oraz jaki mają wpływ na ceny.

Sezon niski i wysoki w hotelarstwie

Sezon niski to okres, w którym w hotelu przebywa mniej gości niż zazwyczaj. W sezonie wysokim zaś hotel najczęściej nie może ugościć wszystkich chętnych, z uwagi na brak wolnych pokoi. Spadek zainteresowania usługami może wystąpić mimo świetnej oferty, doskonałych warunków noclegowych i wysokiego poziomu obsługi. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele, w przypadku każdego hotelu mogą być one inne. Należy pamiętać, że zależnie od regionu, sezon ten będzie przypadał na inny czas – np. zimą nad morzem, latem w górach. Powoduje to, że nie ma uniwersalnych metod na minimalizowanie skutków takiego zjawiska.

Hotelarze podejmują pewne działania, które mają sprawić, że niski sezon nie jest aż tak dotkliwy, głównie pod względem finansowym. Zawsze bowiem wiąże się on z przejściowym spadkiem obrotów.

Recepta na spadek cen w niskim sezonie

Na ogół hotel ratuje się obniżeniem cen za wynajmowane pokoje, które ma niwelować straty, może jednak podejmować inne działania. Warto tu zwrócić się do stałych klientów, np. za pomocą specjalnego, dedykowanego newslettera, który będzie uwzględniał ich indywidualne potrzeby, a także zawierał rabat i ofertę specjalną.

Ważne jest kreatywne podejście do prowadzonej działalności, łączenie ze sobą wybranych pakietów usług, co sprawi, że poszczególne usługi będą bardziej atrakcyjne. Jak wskazują doświadczeni pracownicy Hotelu Sleep, duże znaczenie ma elastyczne podejście do gości oraz długości ich pobytu. Powinno się uelastycznić możliwość modyfikacji rezerwacji i znieść ograniczenia długości pobytu. Warto próbować docierać do klientów z różnych stron, również poprzez media społecznościowe i portale rezerwacyjne (porównywarki). Ustalanie cen w trudniejszym dla hotelu okresie powinno uwzględniać poziom cen konkurencji, porę roku, generowane koszty, ewentualne imprezy masowe organizowane w okolicy.

Wszystkie te działania powinny być poprzedzone analizą kilku ostatnich niskich sezonów oraz tego, co wówczas sprawiło, że pozyskano klientów. Odnalezienie prawidłowości w tej kwestii może pomóc w przetrwaniu trudniejszego okresu.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.