Systemy CRM jako rozwiązanie dla handlu
Jeszcze do niedawna skrót CRM był dla wielu nic nieznaczący. Obecnie systemy te są już powszechnie znane jako oprogramowanie przynoszące korzyści w firmach handlowych. Systemy CRM zajmują się zarządzaniem relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Zawierają one zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w handlu i kontakcie z kontrahentem.
Systemy CRM a zarządzanie relacjami z klientem
System CRM skupia się bezpośrednio na relacjach z klientem i ich zarządzaniem. Oprogramowanie tworzy przede wszystkim uporządkowane bazy kontrahentów i jasny podział uprawnień do ich obsługi. Dzięki temu można uniknąć prowadzenia równoległych rozmów z klientami i angażowania wielu pracowników w jeden proces handlowy. Systemy CRM umożliwiają także opisanie klientów różnymi parametrami, co znacznie ułatwia ich wyszukiwanie. Oprogramowanie pozwala więc na prowadzenie działań handlowo–marketingowych na wyselekcjonowanej grupie kontrahentów.
Planowanie zadań i uporządkowanie dokumentów
Systemy CRM są w stanie uporządkować nie tylko pracę firm handlowych, ale także koncernów farmaceutycznych. Przykładowo Oprogramowanie Partner Kamsoft umożliwia szybki dostęp do bazy leków. System wspomaga także pracę personelu medycznego, szybszy przepływ informacji oraz tworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej. Tego typu specjalistyczne, dedykowane oprogramowanie oferuje np. firma Kamex.
Istotne w pracy handlowca jest także dokładne planowanie działań i realizacja planów aktywności handlowych. CRM pozwala na uporządkowanie zadań, zoptymalizowanie trasy i częstotliwości wizyt handlowych.
Dzięki wspólnym kalendarzom można również monitorować aktywność pracowników i skutecznie koordynować działania handlowe w firmie. Uporządkowane kalendarze pozwalają także ograniczyć czas przeznaczony na przygotowywanie czasochłonnych raportów codziennej aktywności. Systemy CRM są w stanie stworzyć katalogi dokumentów ze zdefiniowanymi prawami do ich odczytu. Dzięki temu w każdej firmie można łatwiej zarządzać dużą ilością plików, dzieląc je na kategorie. Korzyścią z posiadania wspólnej bazy dokumentów jest również możliwość łatwej aktualizacji plików.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana