W jaki sposób powstają spoty reklamowe?
Spoty reklamowe są nieodłącznym elementem codzienności. Widzimy je, gdy włączamy telewizję, internet, a coraz częściej spotykamy także w „realu”, na przykład na telebimach reklamowych. Proces powstawania nawet krótkich filmów trwa nieraz wiele miesięcy i wymaga zaangażowania wielu osób: od scenarzystów, przez aktorów, aż po profesjonalną ekipę filmową. Przyjrzyjmy się bliżej, w jaki sposób powstają spoty reklamowe.
Na początku jest słowo
Realizacja każdego spotu reklamowego rozpoczyna się od briefu, czyli dokumentu, w którym znajdują się najważniejsze informacje dotyczące celu i przedmiotu reklamy, grupy docelowej i innych istotnych szczegółów. Kolejnym etapem jest wstępna koncepcja, która jeśli tylko zostanie zaakceptowana przez klienta, przeradza się w scenariusz. Jest on bardzo szczegółowy: zawiera nie tylko opis treści, ale również sposób jej przedstawienia. Koncept często uzupełnia storyboard, czyli interpretacja spotu w formie obrazkowej, w której zawarte są szczegóły dotyczące ścieżki dźwiękowej, ruchu kamery, światła i innych aspektów reklamy.
Od pomysłu do realizacji
Kolejnym ważnym etapem jest znalezienie odpowiedniego studia filmowego, aktorów i statystów. Jeśli mamy idealne miejsce, przychodzi czas na przeprowadzenie castingu i sprawdzenie, jak wybrane osoby prezentują się przed kamerą. Potrzebna jest doświadczona ekipa, która zajmie się kręceniem, a także specjalistyczny sprzęt, który jeśli nim nie dysponujemy, trzeba wypożyczyć. Ten rozdział obejmuje również projektowanie scenografii, przygotowanie kostiumów i określenie efektów. Jednym słowem, spot reklamowy rozkłada się na części pierwsze, a następnie składa w całość, czyli w klip, który poruszy zmysły.
Światła, kamera, akcja!
Ostatecznie aktorzy, statyści i ekipa filmowa spotykają się w studiu filmowym, aby wspólnie stworzyć niepowtarzalny spot reklamowy. To najważniejsza część całego przedsięwzięcia. Nowoczesne technologie, w połączeniu z profesjonalnym montażem i postprodukcją, co oferuje Studio Filmowe Panika z Gdyni, zagwarantują dobrą, ale przede wszystkim skuteczną reklamę, która przyciągnie wzrok potencjalnych klientów: zarówno w internecie, jak i telewizji.
Dbałość o każdy etap produkcji spotu reklamowego sprawi natomiast, że wyróżni się on na tle konkurencji i zostanie zapamiętany na dłużej. To ważne, ponieważ jednym z celów reklamy, jest budowa pozytywnego wizerunku marki, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Dlatego, choć ten etap jest najważniejszy, nie należy zapominać o żadnym – tylko wówczas zrealizowany spot reklamowy nie będzie „jednym z wielu”.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana