Artykuł sponsorowany

W jakim celu stosuje się uszlachetnianie druku?

W jakim celu stosuje się uszlachetnianie druku?

Druk jest efektywną, a zarazem tanią metodą dystrybuowania treści. Szeroko korzysta się z niego przy docieraniu do potencjalnych klientów z przekazem marketingowym, dostarczając specjalnie przygotowane informacje w atrakcyjnej wizualnie postaci. Przygotowane druki użytkowe – ulotki, broszury, katalogi czy wizytówki lub elementy galanterii reklamowej mogą być poddane procesowi uszlachetniania, który podniesie ich trwałość i poprawi wygląd.

 

Czym jest uszlachetnianie druków i jakimi metodami się je wykonuje?

Uszlachetnianie druków jest sposobem na podniesienie ich atrakcyjności wizualnej oraz zwiększenie trwałości przez podniesienie sztywności podłoża, na jakim je wykonano, a także poprawę jego odporności na uszkodzenia mechaniczne czy działanie wilgoci. Istnieje wiele sposobów uszlachetniania druków, jednak powszechnie stosowanymi jest ich foliowanie oraz lakierowanie. Foliowanie polega na laminowaniu zadrukowanego podłoża cienką warstwą tworzywa sztucznego nakładanego na gorąco, dzięki czemu spaja się ono z materiałem. W zależności od potrzeb można korzystać z folii błyszczącej lub matowej. Choć foliuje się całe arkusze, to przy pomocy sztancowania można z nich uzyskać elementy o dowolnym kształcie np. opakowania kartonowe. W przypadku lakierowania na papier bądź karton nakładana jest warstwa płynnego materiału przypominającego przezroczystą farbę, który utrwala się pod wpływem promieniowania ultrafioletowego. Często łączy się obie te możliwości, korzystając z folii matowej i nałożonego na nią lakieru, dzięki czemu można wyeksponować jego konkretne elementy. Lakierowanie może być prowadzone punktowo z wykorzystaniem różnych technik podawania lakieru m.in. za sprawą klasycznego sitodruku.

 

Jakie druki poddaje się uszlachetnianiu?

Procesy mające na celu uszlachetnienie druków stosuje się na ogół w przypadku elementów, przy których przykuwający uwagę wygląd ma szczególne znacznie. Lakierowanie i foliowanie stosuje się w przypadku okładek książek, broszur, czasopism czy katalogów, kalendarzy, a także wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych – teczek ofertowych na dokumenty, ulotek i folderów, a nawet wizytówek. Drukarnia DRS z Krakowa specjalizuje się w uszlachetnianiu druków za sprawą foliowania na gorąco oraz lakierowania UV metodą sitodruku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.