Artykuł sponsorowany

Zasady przeprowadzania badań ewaluacyjnych

Zasady przeprowadzania badań ewaluacyjnych

Badania ewaluacyjne służą ocenie, czy dany projekt zakończył się osiągnięciem celu. Jeśli przeprowadziłeś operację zgodnie z planem i zastanawiasz się, czy efekt pokrywa się z zamierzeniami, przygotuj badania ewaluacyjne. Jest to doskonały sposób na to, by przekonać się, czy praca zakończyła się sukcesem. Badania ewaluacyjne są dość złożonym procesem, który wymaga dobrej organizacji. Zobacz, na czym polegają i poznaj zasady ich przeprowadzania!

Najważniejsze zasady badań ewaluacyjnych

W ewaluacji wykorzystuje się takie metody jak analiza dokumentacji, przeprowadzanie ankiet, wywiadów i obserwacji. Wymagają one dostępu do archiwum firmy, kontaktu z działami kierowniczymi oraz z pracownikami. Różnorodność i złożoność metod sprawia, że ewaluacja należy do najbardziej czasochłonnych, trudnych i kosztownych badań. Jeśli czujesz, że brakuje Ci czasu lub zasobów do samodzielnego przeprowadzenia takich testów, skorzystaj z oferty profesjonalistów. Przykładowo, Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA z Torunia to centrum badań opinii i rynku świadczące zaawansowane usługi w zakresie badań rynkowych oraz społecznych.

Z jakich metod badawczych korzysta się podczas ewaluacji?

Badania ewaluacyjne wymagają doskonałej wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej dostępnych technik badawczych. W celu ustalenia wyników przeprowadzonego projektu stosuje się metody marketingowe, społeczne, ilościowe i jakościowe. Odpowiedni dobór technik zależy od rodzaju zadania, które podlega ewaluacji. Testy, kwestionariusze i różnego rodzaju wywiady służą do pozyskiwania cennych informacji. Następnie są one analizowane w odniesieniu do realizowanego projektu. Wyniki tej analizy pozwalają określić, w jakim stopniu zadanie zostało wykonane i zakończyło się sukcesem. Na podstawie wyników ewaluacji możliwe jest wskazanie głównych powodów niepowodzenia zadania, co może być istotną informacją wpływającą na dalsze plany i działanie firmy. 

Badania ewaluacyjne to skomplikowane przedsięwzięcie, dlatego warto w tej kwestii zaufać specjalistom. Przeprowadzenie takich testów wymaga dużego zaangażowania ze strony przedsiębiorstwa i podmiotu realizującego zadanie. Ewaluacja polega na sprawnym połączeniu różnych metod i zebraniu informacji dotyczących określonego projektu oraz jego efektów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.