Jak uporządkować biuro po relokacji?
Proces relokacji biura jest wieloetapowy i obejmuje również kompleksowe sprzątanie. W zależności od zapisów w umowie, podczas przenoszenia lokalizacji biura niezbędne może okazać się uporządkowanie dwóch przestrzeni: zarówno poprzednio użytkowanych, jak i nowych, do których firma dopiero się przeniesie. Jak uporządkować biuro po relokacji, aby szybko i komfortowo rozpocząć pracę w nowej siedzibie?
Sprzątanie biura bez przestojów w pracy
Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule jest dwojaka. Z jednej strony porządkowanie biura powinno być dokładnie zaplanowane – w taki sposób, aby nie spowodować przestojów w pracy. Jest to szczególnie ważne, jeśli usługa sprzątania obejmuje np. dezynfekcję pomieszczeń, regenerację lub odświeżanie podłóg albo czyszczenie dywanów i wykładzin. Wymienione czynności mogą wymagać tego, aby przez dzień lub dwa biuro było nieużywane, dlatego najlepiej wykonać je jeszcze przed właściwą relokacją i przeniesieniem całości pracy do nowego biura.
Po drugie, dzięki temu, że biuro jeszcze nie będzie działało, pracownicy firmy sprzątającej będą mieli ułatwione zadanie. Znacznie łatwiej będzie im dotrzeć profesjonalnym sprzętem czyszczącym w każdy zakamarek podłogi, jeśli nie będzie na niej mebli. Co więcej, w dopiero co wybudowanych lub świeżo wyremontowanych obiektach w powietrzu unosi się dużo pyłu, który osiada m.in. na ścianach. Dlatego dokładnie zaplanowane gruntowne sprzątanie będzie efektywniejsze.
Gruntowne sprzątanie biur po relokacji
Nie tylko nowe biuro, ale również to, z którego firma się wyprowadza, może wymagać gruntownego sprzątania. Nagromadzone przez lata zanieczyszczenia szczególnie widać po wyniesieniu wszystkich mebli. Nawet pomimo zachowywania najwyższych standardów, zdarza się, że na podłogę coś upadnie lub się rozleje, a tym samym pozostawi trudne do usunięcia uszkodzenia i plamy. Dlatego po relokacji biura warto zadbać o jego gruntowne sprzątanie, co oferuje firma sprzątająca Polita ze Szczecina. Dzięki temu pomieszczenia biurowe będą idealnie czyste i gotowe na wynajęcie przez inną firmę.
Gruntowne porządki powinny obejmować wspomniane już czyszczenie podłóg, w tym oczywiście wykładzin dywanowych, a także stolarki okiennej, przeszkleń, armatury i glazury łazienkowej, ścian i sufitów, balustrad i schodów. Po remoncie sprzątanie powinno obejmować także doczyszczanie powierzchni po wszelkiego rodzaju materiałach budowlanych, a jeśli jest to konieczne, także porządkowanie terenów zewnętrznych. Dzięki temu powierzchnie biurowe będą gotowe na przyjęcie nowych najemców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana