Artykuł sponsorowany

Kwartalne rozliczanie podatków. Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Kwartalne rozliczanie podatków. Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Jednym z podstawowych obowiązków każdego przedsiębiorcy jest rozliczenie z urzędem skarbowym. W Polsce korzysta się przede wszystkim z podatku dochodowego oraz od towarów i usług. Często comiesięczne sprawozdania okazują się bardzo uciążliwe. Co zrobić w takiej sytuacji? Możesz skorzystać z kwartalnego rozliczenia podatku jako przedsiębiorca. Kiedy i dla kogo jest to opłacalne? O tym w poniższym artykule.

Dla kogo przeznaczone są rozliczenia kwartalne?

Z rozliczeń podatkowych kwartalnych mogą korzystać przede wszystkim tak zwani mali podatnicy, oczywiście pod pewnymi warunkami. Od momentu rejestracji do VAT musi upłynąć co najmniej rok kalendarzowy. Trzeba pamiętać także o poinformowaniu urzędu skarbowego o wyborze właśnie takiej formy rozliczania. W przypadku podatku dochodowego dokonuje się tego za pomocą deklaracji rocznej PIT-36 lub PIT-36L, w przypadku podatku VAT zaś – poprzez formularz VAT-R. Zmiana ta nie jest skomplikowana. Pomoc przy jej dokonaniu oferuje Biuro Rachunkowe Master. W wielu przypadkach działanie to wiąże się z ogromnymi korzyściami dla przedsiębiorcy. Trzeba jedynie pamiętać o przestrzeganiu terminów składania deklaracji.

Zalety kwartalnego rozliczenia podatku

Wybór kwartalnego rozliczenia podatku niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim nie musisz załatwiać tyle formalności co dotychczas oraz odwiedzać co miesiąc urzędu skarbowego. Rozliczenia dokonywane 12 razy w ciągu roku bywają uciążliwe. Często zdarzają się też sytuacje, że przedsiębiorca musi dostarczyć ich korekty, co wiąże się z kolejnymi stosami papierów do wypełnienia. W przypadku kwartalnego rozliczenia, płatności zaliczek dokonuje się czterokrotnie:

  • w I kwartale roku - do 20 kwietnia,
  • w II kwartale roku - do 20 lipca,
  • w III kwartale roku - do 20 października,
  • w IV kwartale roku - do 20 stycznia.

Taka forma przysługuje małym podatnikom oraz przedsiębiorcom wchodzącym na rynek. Nie mogą z niej skorzystać jednak podatnicy, którzy rozpoczynają działalność i podjęli decyzję o rejestracji do VAT, podatnicy, którzy do tej pory byli zwolnieni z płacenia podatku VAT oraz mali podatnicy, którzy przekroczyli limit sprzedaży.

Wybierając tę formę rozliczenia, zyskujesz mniejszą ilość formalności do załatwienia, zwiększysz płynność finansową swojej firmy i możesz skorzystać z dłuższego czasu na rozliczenie VAT z faktur zakupu. Zmiana ta jest jednak możliwa tylko raz w roku w przypadku podatku dochodowego oraz cztery razy w przypadku podatku VAT. Rozwiązanie to pomogło usprawnić pracę wielu przedsiębiorcom.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.