Podstawowe rodzaje klienckich baz danych
Bazy danych, niezależnie od tego, jakiego są rodzaju, to zbiory danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami. Należą do nich między innymi klienckie bazy danych, które w ostatnich latach mają szczególne znaczenie w kontekście marketingu licznych przedsiębiorstw. Sprawdź, jakie są rodzaje baz tego typu i jakie dokładnie informacje zawierają. Zapraszamy.
Jakie informacje można znaleźć w bazach danych – konsumenckich i biznesowych?
Korzystanie z odpowiednio dobranych baz danych umożliwia przedsiębiorstwom stworzenie właściwej grupy docelowej – czyli takiej, której członkowie staną się potencjalnymi odbiorcami ich usług bądź towarów. Niezależnie od rodzaju baz danych, dzięki nim możliwe jest zdobycie kompleksowych informacji na temat wybranych osób lub firm, które są potrzebne do celów marketingowych. Dzięki bazom danych można zyskać między innymi takie dane jak:
- dane kontaktowe do konsumentów (dot. osób prywatnych),
- dane adresowe przedsiębiorstwa (dot. firm),
- opinie klientów na temat danego przedsiębiorstwa (dot. firm).
Warto przy tym zaznaczyć, że wszystkie dane, które znajdują się w bazach danych oferowanych przez profesjonalistów, takich jak firma Target Media ze Skórzewa niedaleko Poznania, są opracowywane zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem – zarówno krajowym, jak i unijnym. Osoby korzystające z usług tego typu przedsiębiorstw mogą mieć pewność, że kupowane przez nich bazy danych zawierają zaktualizowane informacje, a ich nabycie jest w pełni legalne.
Jaka jest różnica pomiędzy poszczególnymi rodzajami baz danych?
Wyróżnia się konsumenckie bazy danych (B2C), bazy biznesowe (B2B) oraz bazy zagraniczne. W bazach konsumenckich znajdują się dane osób prywatnych, nieprowadzących działalności gospodarczej, natomiast bazy biznesowe opierają się na informacjach na temat firm. Ostatnie z wymienionych zbiorów to inaczej zagraniczne bazy danych B2B.
Bazy danych różnią się w zależności od tego, jakie informacje są w nich zawarte. Wśród oferty baz B2C znaleźć można między innymi takie zbiory, które zostały stworzone na bazie akcji ankietowania internetowego, bazy teleadresowe zawierające dane kierowców oraz posiadaczy samochodów, bazy z bezpośrednimi kontaktami do pracowników wyższego szczebla czy zbiory najbardziej aktywnych użytkowników, charakteryzujący się wysoką średnią koszyka zakupowego. Natomiast wśród baz B2B znaleźć można na przykład bazy kontaktów do osób decyzyjnych w firmach, a także przedsiębiorców rejestrujących się we wszelkiego rodzaju portalach branżowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana